Zakaz reklamy aptek wymaga zmian w przepisach prawnych Kwestie związane z reklamą aptek, czy samą reklamą produktu leczniczego wymagają interwencji legislacyjnej. Fot. archiwum

Kwestie związane z reklamą aptek, czy samą reklamą produktu leczniczego wymagają interwencji legislacyjnej. Obecne prawo nie nadąża bowiem za rozwojem technologii informacyjnych i możliwościami Internetu - twierdzą eksperci.

Funkcjonujące Prawo farmaceutyczne w art. 94a określa jedynie dozwolony prawem zakres informacji, jakie mogą być dostępne publicznie wskazując, iż "nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego". Nie odnosi się ono już do takich kwestii, jak np. pozycjonowania stron internetowych aptek, punktów aptecznych lub innych stron, za pośrednictwem których są sprzedawane produkty lecznicze - przypomina Gazeta Prawna.

Zdaniem Głównego Inspektora Farmaceutycznego informacje w internecie nie naruszają zakazu reklamy aptek, o ile ich celem nie jest zachęta do nabycia oferowanych przez aptekę towarów lub skorzystania z określonych usług. Z punktu widzenia obowiązującego prawa, już tak oczywiste to jednak nie jest.

Podobnie rzecz się ma w odniesieniu do zabiegów audiomarketingu czy aromamarkteingu polegającego na rozpylaniu zapachów wywołujących pozytywne skojarzenie z miejscem, gdzie przygotowywane są leki.

Niektórzy przedstawiciele rynku aptecznego twierdzą, że omawiane praktyki zmierzają do budowania u klientów pozytywnego obrazu danego miejsca i skojarzeń z nim, przez co pośrednio wpływają na zwiększenie sprzedaży towarów dostępnych w sprzedaży aptecznych.

Z tego też powodu przedstawiciele sektora farmaceutycznego podkreślają, że konieczne jest dostosowanie prawa do rozwoju technologii informacyjnych.

Więcej: serwisy.gazetaprawna.pl 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.