Zachodniopomorskie: 2/3 skarg pacjentów jest słuszna Na szczęście ten kłopot już rozwiązano - takie kolejki do rejestracji być nie muszą.

Zdaniem Bogumiły Machowicz, rzecznika praw pacjenta zachodniopomorskiego NFZ, aż 60 proc. ubiegłorocznych skarg pacjentów była zasadna.

Z wyliczeń Bogumiły Machowicz – z którą rozmawiała Gazeta Wyborcza – wynika, że w zeszłym roku złożono 243 skargi, które wymagały wyjaśnienia. W pierwszym kwartale tego roku było ich 63. Chorzy najczęściej skarżą się na dostępność do świadczeń – dostęp do specjalistów, badań diagnostycznych i wysokospecjalistycznych.

Pacjenci, jak wylicza rzecznik, narzekają na niekulturalne i nieetyczne zachowanie personelu medycznego. Trudności w dostępie do dokumentacji. Zgłaszają również, że długo muszą czekać na operację i narzekają na system rejestracji.

Machowicz przypomina, że tego dnia, gdy pacjent się zgłasza, ma być zapisany na konkretny termin, nawet odległy.

– Do Rzecznika Praw Pacjenta można zgłaszać wszelkie naruszenie praw ustawowych. My, rzecznicy przy NFZ, pilnujemy, czy nie jest łamana umowa NFZ z ZOZ-em. W praktyce nasze kompetencje bardzo się zazębiają, choć te posiadane przez RPP są szersze. RPP może reprezentować pacjenta przed sądem, czy zwrócić się o zbadanie sprawy do prokuratury. Dokąd iść po pomoc to wybór pacjenta – dodaje Machowicz.

Więcej w Gazecie Wyborczej.     

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.