Zachodniopomorskie: 2/3 skarg pacjentów jest słuszna Na szczęście ten kłopot już rozwiązano - takie kolejki do rejestracji być nie muszą.

Zdaniem Bogumiły Machowicz, rzecznika praw pacjenta zachodniopomorskiego NFZ, aż 60 proc. ubiegłorocznych skarg pacjentów była zasadna.

Z wyliczeń Bogumiły Machowicz – z którą rozmawiała Gazeta Wyborcza – wynika, że w zeszłym roku złożono 243 skargi, które wymagały wyjaśnienia. W pierwszym kwartale tego roku było ich 63. Chorzy najczęściej skarżą się na dostępność do świadczeń – dostęp do specjalistów, badań diagnostycznych i wysokospecjalistycznych.

Pacjenci, jak wylicza rzecznik, narzekają na niekulturalne i nieetyczne zachowanie personelu medycznego. Trudności w dostępie do dokumentacji. Zgłaszają również, że długo muszą czekać na operację i narzekają na system rejestracji.

Machowicz przypomina, że tego dnia, gdy pacjent się zgłasza, ma być zapisany na konkretny termin, nawet odległy.

– Do Rzecznika Praw Pacjenta można zgłaszać wszelkie naruszenie praw ustawowych. My, rzecznicy przy NFZ, pilnujemy, czy nie jest łamana umowa NFZ z ZOZ-em. W praktyce nasze kompetencje bardzo się zazębiają, choć te posiadane przez RPP są szersze. RPP może reprezentować pacjenta przed sądem, czy zwrócić się o zbadanie sprawy do prokuratury. Dokąd iść po pomoc to wybór pacjenta – dodaje Machowicz.

Więcej w Gazecie Wyborczej.     

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH