Warszawa wydaje wojnę dopalaczom

Kampania w internecie, spotkania w szkołach, patrole przed sklepami - miasto zapowiada akcję przeciw dopalaczom.

Na portalach społecznościowych, np. Facebooku, jesienią pojawią się specjalne bannery informacyjne, skierowane do osób w wieku 16-24 lata. Po kliknięciu na nie będzie można przejść na specjalne strony informujące o skutkach korzystania z dopalaczy. Miasto wyda na kampanię 120-150 tys. zł z tzw. korkowego (opłat z koncesji na sprzedaż alkoholu).

– Na początku roku szkolnego pod sklepami z dopalaczami pojawią się patrole. Strażnicy będą sprawdzali, dlaczego młodzi ludzie nie są w szkole. Zorganizujemy też spotkania z uczniami w szkołach, strażnicy będą mówili, czym grozi ich używanie – mówi Zbigniew Leszczyński, komendant straży miejskiej.

Czy zatem wojna z dopalaczami została przegrana?

– Nie. Na razie przegraliśmy tylko jedną bitwę - mówi Dawid Chojecki z Krajowego Biura Przeciwdziałania Narkomanii. – Przygotowujemy kolejne nowelizacje ustawy. Pojawi się zapis zakazujący reklamy dopalaczy, a także wstrzymania nawet na czas do 18 miesięcy obrotu niektórymi produktami do czasu oszacowania ryzyka ich używania – dodaje Chojecki.

Więcej: www.zw.com.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH