Rząd wydał rozporządzenie w sprawie centrów zarządzania kryzysowego.

Określenie organów administracji rządowej, które utworzą centra zarządzania kryzysowego zakłada rozporządzenie, które we wtorek (15 grudnia) wydała Rada Ministrów.

Zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym, centra zarządzania kryzysowego będą działały na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa zewnętrznego, wewnętrznego, w tym ochrony ludności lub gospodarczych podstaw bezpieczeństwa państwa.

Jak informuje CIR, w rozporządzeniu wskazano organy, które – ze względu na ich rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa państwa – zobowiązane są do utworzenia centrów. Zaliczają się do nich ministerstwa: obrony narodowej, sprawiedliwości, spraw zagranicznych, rolnictwa i rozwoju wsi, środowiska oraz Ministerstwo Zdrowia.

Centra będą także utworzone w Komendzie Głównej Straży Pożarnej, Komendzie Głównej Policji, Straży Granicznej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu oraz w Służbach Kontrwywiadu i Wywiadu Wojskowego.

W rozporządzeniu zapisano, że centra będą pracować z zachowaniem ciągłości działania i wymiany informacji, a także w sytuacjach braku zasilania zewnętrznego, uszkodzenia systemów łączności, itp. Będą funkcjonowały całodobowo, a liczba osób pracujących tam na zmianie powinna być dostosowana do specyfiki możliwych sytuacji kryzysowych.

Zgodnie z rozporządzeniem, centrum może zostać przeniesione na zapasowe miejsce pracy wówczas, gdy dotychczasowa lokalizacja uniemożliwia lub wyklucza jego działanie. Wprowadzono również przepisy dotyczące zasad współpracy oraz obiegu informacji pomiędzy centrami zarządzania kryzysowego a Rządowym Centrum Bezpieczeństwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.