Prezydent USA Barack Obama podpisał ustawę, która nakłada kolejne ograniczenia na marketing wyrobów tytoniowych i zwiększa możliwości kontroli produkcji papierosów.

Nowe przepisy ograniczą przede wszystkim koncernom tytoniowym możliwość promowania wyrobów wśród ludzi młodych. Nie będą również mogły być reklamowane w odległości mniejszej niż 300 metrów od szkół. Zakazane będą też papierosy o owocowych smakach, w których szczególnie gustują ludzie młodzi.

Więcej uprawnień dostanie też Federalna Agencja Kontroli Leków i Żywności (FDA). Na mocy ustawy FDA będzie mogła ustalać maksymalną dopuszczalną zawartość nikotyny (nie będzie jednak mogła całkowicie jej zakazać) oraz innych substancji chemicznych w papierosach. Ustawa przewiduje też zakaz kolorowych reklam papierosów w sklepach, gdzie mają one być zastąpione przez czarno-białe napisy. Zamiast tego na opakowaniach pojawią się duże, graficzne ostrzeżenia przed szkodliwością papierosów.

Ustawa jest pierwszą rządową regulacją przemysłu tytoniowego od 1988 roku, kiedy wprowadzono federalne ograniczenia na palenie w samolotach. W 1971 roku zakazano reklamowania papierosów w radiu i telewizji.

Papierosy pali ok. 20 procent Amerykanów. Jak ocenia Amerykańskie Stowarzyszenie Medyczne (AMA), każdego roku 440 tys. osób umiera w USA na choroby związane z paleniem papierosów.

W listopadzie 2008 roku Obama przyznał, że przed rozpoczęciem kampanii wyborczej wypalał dziennie od trzech do ośmiu papierosów. Nie jest jednak jasne, czy jego starania zakończyły się powodzeniem.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH