UOKiK o reklamie suplementów diety Fot. archiwum

UOKiK krytycznie odniósł się do projektu samoograniczeń branży w reklamie suplementów diety. W projekcie jest mowa m.in. o całkowitym zakazie używania w reklamie wizerunku prawdziwego czy fikcyjnego lekarza, farmaceuty, położnej i pielęgniarki.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów krytycznie odniósł się do projektu organizacji zrzeszających producentów suplementów, zwanego "Kodeksem dobrych praktyk reklamowych suplementów diety", choć zakłada on zakaz udziału w reklamie przedstawicieli (fikcyjnych lub prawdziwych) zawodów medycznych.

Zdaniem urzędu niezbędne jest uzupełnienie propozycji tak, aby kodeksy dawały konsumentom wyższy poziom ochrony niż wynika z samych przepisów prawa. Równie ważne jest określenie w kodeksach sankcji dla branży za nieprzestrzeganie zasad samoregulacji, co zapewni ich skuteczność.

UOKiK zwraca uwagę, że "normy zawarte w samoregulacji nie mogą omawiać istniejących przepisów. Ich rolą jest zapewnienie konsumentom większej ochrony poprzez np. doprecyzowanie praktyk naruszających dobre obyczaje i doprecyzowanie tych obszarów, których istniejące przepisy nie regulują".

Czytaj: www.press.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH