Szpitale, które nie spełniają wymogów sanitarnych i technicznych, zostaną zamknięte? Wiele szpitali rozpoczęło inwestycje w celu dostosowania do obowiązujących wymagań Fot. PTWP (zdjęcie ilustracyjne)

Do końca ub.r. szpitale i przychodnie miały czas na spełnienie warunków określonych w rozporządzeniu ministra zdrowia z 26 czerwca 2012 r. ws. szczegółowych wymagań sanitarnych i technicznych, jakim powinny odpowiadać.

Te, które ich nie spełniają, powinny zostać wykreślone z rejestru. Problem dotyczy kilkuset podmiotów - informuje gazetaprawna.pl

Czy placówki te będą nadal działać? To zależy od inspekcji sanitarnej, która oceni, czy nie zagrażają one bezpieczeństwu pacjentów.

W listopadzie ub.r. weszła w życie nowelizacja ustawy o działalności leczniczej, która zobligowała placówki niespełniające wymogów do wystąpienia o stosowną opinię do sanepidu. Podmioty, które rozpoczęły tzw. program dostosowawczy, powinny były przed końcem roku poprosić inspekcję sanitarną o wydanie opinii.

Według danych GIS w grudniu 2017 r. programy dostosowawcze realizowało 3217 placówek różnego rodzaju, od szpitali po samodzielne praktyki lekarskie i pielęgniarskie. GIS szacował, że do końca roku programów nie zrealizuje 1400 spośród nich.

Jak informuje Ministerstwo Zdrowia, do Państwowej Inspekcji Sanitarnej wpłynęło kilkaset wniosków o wydanie opinii. Na razie są one analizowane. Dopiero po ich rozpatrzeniu okaże się, ilu placówkom grozi zamknięcie.

Więcej: www.gazetaprawna.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.