Suplementów diety nie będą mogli promować lekarze i farmaceuci Fot. Archiwum

Od początku 2020 roku suplementów diety nie będą mogli reklamować lekarze (w tym stomatolodzy), fizjoterapeuci i farmaceuci. Te (i inne) zmiany to efekt porozumienia nadawców w sprawie zasad rozpowszechniania reklam suplementów diety. W poniedziałek (25 listopada) w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dokument podpiszą przedstawiciele większości stacji telewizyjnych.

Reklamy będą musiały być opatrzone informacją, że suplement to nie produkt leczniczy. Nie będzie ich można kręcić w gabinetach lekarskich ani w aptekach. Producent, kierując reklamę do emisji, będzie za każdym razem musiał złożyć formalne oświadczenie, że spełnia ona standardy.

Prace nad porozumieniem uzgodnionym z organizacjami producentów suplementów diety, którzy są w czołówce reklamodawców w Polsce, trwały od stycznia br. - przypomina "Rzeczpospolita".

Jak zaznacza Bartosz Demianiuk, prezes Krajowej Rady Suplementów i Odżywek, branża już wcześniej zrobiła duży krok w kierunku samoregulacji - w 2016 r. przyjęła kodeks dobrych praktyk reklamowych podpisany przez firmy, które łącznie mają ok. 80 proc. rynku.

Teraz kodeks zostanie zaktualizowany o zapisy z porozumienia nadawców i obejmie wszystkie firmy działające na rynku suplementów, które zechcą promować się w telewizji.

Szacuje się, że branża suplementów diety warta jest ok. 5,4 mld zł. W najbliższych latach ma rosnąć w tempie 5 proc. rocznie.

Więcej: rp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.