Spóźniona ustawa transgraniczna to strata dla szpitali

Wciąż brakuje regulacji, które umożliwiłyby uruchomienie w kraju centrum informacji dla zagranicznych pacjentów.

W prawie wszystkich krajach UE działają już krajowe punkty kontaktowe (KPK) dla pacjentów, którzy chcą korzystać z leczenia transgranicznego.

W Polsce tę funkcję pełni jednoosobowo pracownik NFZ, z którym można się skontaktować tylko e-mailowo - pisze Dziennik Gazeta Prawna.

Chociaż są środki na działalność takiego punktu, to brak podstaw prawnych blokuje jego uruchomienie. W efekcie szpitale w kraju tracą więc możliwość zarobku na świadczeniach, które mogłyby realizować u zagranicznych pacjentów - twierdzi gazeta.

Więcej:  www.gazetaprawna.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH