Rzecznik Praw Pacjenta: będą niższe koszty dochodzenia praw pacjentów

Rzecznik Praw Pacjenta Krystyna Kozłowska uważa, że nowelizacja ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta zwiera dobre rozwiązania, które skrócą czas dochodzenia swoich praw przez poszkodowanych pacjentów.

- Zmiany w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, polegające na wprowadzeniu możliwości dochodzenia odszkodowań na drodze administracyjnej mają głównie na celu skrócenie czasu dochodzenia roszczeń przez poszkodowanych pacjentów. Przypomnę, że nowelizacja wzorowana jest w części na rozwiązaniach państw skandynawskich, w których systemy odszkodowawcze nie są oparte o zasadę winy - tłumaczy Rzecznik.

Jak wyjaśnia, podobnie jak w systemie nordyckim nowela ustawy wprowadza maksymalne kwoty odszkodowania albo zadośćuczynienia.

- Propozycję odszkodowania będzie obowiązany przedstawić zakład ubezpieczeń, który zawarł odpowiednią umowę ubezpieczenia ze szpitalem, w którym doszło do zdarzenia.

Co oznacza to dla poszkodowanych pacjentów? - Przede wszystkim krótszy czas prowadzonego postępowania - nie dłużej niż trzy miesiące, jak również niższe koszty dochodzenia swoich praw - mówi Krystyna Kozłowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH