Rząd przyjął sprawozdanie Rzecznika Praw Pacjenta za 2015 rok Krystyna Barbara Kozłowska, Rzecznika Praw Pacjenta. Fot. Biuro RPP

Rada Ministrów przyjęła sprawozdanie Rzecznika Praw Pacjenta dotyczące przestrzegania praw pacjenta. Dokument obejmujące okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2015 r.

Jednym z najważniejszych wniosków płynących ze sprawozdania jest konieczność poprawy świadomości praw pacjentów oraz wiedzy lekarzy i osób korzystających z pomocy lekarskiej - zaznacza RPP. Zwraca uwagę, że poprawa przestrzegania praw pacjenta nie może odbyć się bez dialogu i współpracy wszystkich podmiotów zaangażowanych w szeroko rozumianą ochronę zdrowia.

W 2015 r. do Biura Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęło ponad 71 tys. różnego rodzaju zgłoszeń, skarg i sygnałów od pacjentów. Jest to najwyższa ilość od czasu powołania Rzecznika Praw Pacjenta w 2009 r. W ocenie Rzecznika świadczy to z jednej strony o stale rosnącej świadomości obywateli nt. praw pacjenta, z drugiej zaś o niezadowalającym poziomie poszanowania praw pacjenta.

Szczególny nacisk w sprawozdaniu położono na sprawy najczęściej kierowane w zgłoszeniach oraz skargach od pacjentów, w tym związane z prawami pacjenta do świadczeń zdrowotnych oraz prawem do dokumentacji medycznej. RPP przedstawił w sprawozdaniu analizę tego stanu rzeczy oraz podejmowane działania zmierzające do poprawy sytuacji.

W przesłanej Rynkowi Zdrowia informacji  Rzecznik Praw Pacjenta podkreśla, że w ubiegłym roku położył nacisk na włączenie do dyskusji o stanie ochrony zdrowia kolejnych interesariuszy. Efektem jest deklaracja współpracy pomiędzy RPP a przedstawicielami organizacji pozarządowych działających na rzecz pacjentów.

Czytaj: Tekst sprawozdania Rzecznika Praw Pacjenta przekazany Radzie Ministrów 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH