Restauracje i kawiarnie mają informować o alergenach

Od 13 grudnia 2014r. wszystkie placówki gastronomiczne mają obowiązek informować klientów, jeżeli oferowane przez nich dania zawierają składniki najczęściej wywołujące alergie - informuje "Rzeczpospolita".

Gluten, jaja, seler, orzechy, ziarna sezamu, czy soja, a także owoce morza, to przykłady produktów najczęściej wywołujących reakcje alergiczne. Czasem jest to drobna wysypka, ale czasem znaczny obrzęk lub inna reakcja, w skrajnych przypadkach prowadząca do śmierci osoby wrażliwej na dany produkt.

Dla osób poważnie uczulonych, każda wizyta w restauracji lub barze szybkiej obsługi jest dużym wyzwaniem. Można powiedzieć, że ryzykują one życiem, kiedy decydują się na zjedzenie posiłku, nie mając pełnej informacji o jego składzie.

Od 13 grudnia 2014r powinno być bezpieczniej. Tego dnia weszły bowiem w życie przepisy unijnego rozporządzenia, które zobowiązuje wszystkich restauratorów, pracowników kawiarni, jak i barów szybkiej obsługi do podawania składu oferowanych przez nich produktów, jeżeli te zawierają wskazane alergeny. Oznacza to, że taka informacja powinna być wyraźnie podana w menu albo kelner powinien być w stanie wyjaśnić, co jest w składzie produktu. Od dzisiaj nie może więc powiedzieć, że nie wie, czy w posiłku występują składniki najczęściej wywołujące reakcje alergiczne.

Więcej: www.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH