Resortowa "charakterystyka" pielęgniarki szkolnej Resortowa "charakterystyka" pielęgniarki szkolnej. Fot. Flickr.com

Pielęgniarka szkolna - w opinii resortu zdrowia - powinna być połączeniem lekarza, ratownika i terapeuty jednocześnie. Tak wynika z nowych założeń do projektu ustawy regulującej medycynę w szkole.

Pielęgniarki szkolne według nowych założeń powinny monitorować, czy rodzice zaszczepili dzieci, czy byli z nimi u dentysty albo wykonali zalecenia lekarza. Powinny też ściśle współpracować z nauczycielami i dyrektorem, a wszystkie potrzebne informacje na końcu przekazać lekarzowi rodzinnemu, sprawującemu opiekę nad danym uczniem. Nie osobiście ani telefonicznie, ale poprzez specjalną platformę informatyczną służącą do wymiany informacji medycznych.

Pozycja pielęgniarki w strukturze szkolnej ma zostać wzmocniona. Będzie opiekowała się przewlekle chorymi uczniami, robić badania wzroku i słuchu oraz kontrolować wagę wszystkich uczniów, a także pomagać im w problemach psychicznych, jak spadek nastroju, anoreksja czy bulimia. Z dziewczynkami - wraz z położną - porozmawia o dojrzewaniu. 

Jej uprawnienia będą zapisane w ustawie, i to podpisanej przez dwa ministerstwa: zdrowia i edukacji. Jednym z celów jest usprawnienie współpracy na linii szkoła - ochrona zdrowia.

Więcej: www.gazetaprawna.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH