Komisja Etyki Reklamy uznała - rozpoznając skargę konsumenta skierowaną przeciwko Novartis Poland, której przedmiotem była reklama radiowa wyrobu medycznego o nazwie Otrivin Natural - że nie zawiera ona treści wprowadzających w błąd.

Skarżący w złożonej skardze podniósł, iż w reklamie preparatu do nosa, który de facto jest wyrobem medycznym, nie jest podana informacja o badaniach, na podstawie których można obiektywnie stwierdzić, że produkt jest lepszy niż inne, nie jest także podane nazwisko lekarza, na którego autorytet powołuje się producent - przypomina Rzeczpospolita.

Spółka Novartis nie podzieliła argumentów konsumenta. W pisemnej odpowiedzi na skargę zaznaczyła, że Otrivin Natural jest wyrobem medycznym, zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych, nie zaś produktem leczniczym w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne. W związku z tym, iż w reklamie radiowej Otrivin Natural lektor wyraźnie wskazuje na rzeczony fakt, brak jest możliwości zinterpretowania przekazu w sposób inny niż odnoszący się tylko do wyrobu medycznego.

Spółka podkreśliła także, że lekarz występujący w przekazie nie jest postacią fikcyjną, lecz prawdziwym specjalistą, który rekomenduje użycie wyrobu medycznego Otrivin Natural, ponieważ sam korzysta z produktu.

Dodała przy tym, że komunikat nie wprowadza konsumenta w błąd, ponieważ lekarz występujący w reklamie odnosi się do swojej indywidualnej opinii na temat wyrobu.

Więcej: www.rp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.