Komisja Etyki Reklamy uznała - rozpoznając skargę konsumenta skierowaną przeciwko Novartis Poland, której przedmiotem była reklama radiowa wyrobu medycznego o nazwie Otrivin Natural - że nie zawiera ona treści wprowadzających w błąd.

Skarżący w złożonej skardze podniósł, iż w reklamie preparatu do nosa, który de facto jest wyrobem medycznym, nie jest podana informacja o badaniach, na podstawie których można obiektywnie stwierdzić, że produkt jest lepszy niż inne, nie jest także podane nazwisko lekarza, na którego autorytet powołuje się producent - przypomina Rzeczpospolita.

Spółka Novartis nie podzieliła argumentów konsumenta. W pisemnej odpowiedzi na skargę zaznaczyła, że Otrivin Natural jest wyrobem medycznym, zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych, nie zaś produktem leczniczym w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne. W związku z tym, iż w reklamie radiowej Otrivin Natural lektor wyraźnie wskazuje na rzeczony fakt, brak jest możliwości zinterpretowania przekazu w sposób inny niż odnoszący się tylko do wyrobu medycznego.

Spółka podkreśliła także, że lekarz występujący w przekazie nie jest postacią fikcyjną, lecz prawdziwym specjalistą, który rekomenduje użycie wyrobu medycznego Otrivin Natural, ponieważ sam korzysta z produktu.

Dodała przy tym, że komunikat nie wprowadza konsumenta w błąd, ponieważ lekarz występujący w reklamie odnosi się do swojej indywidualnej opinii na temat wyrobu.

Więcej: www.rp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH