RPP: w lecznicach brakuje informacji o prawach pacjenta

Rzecznik praw pacjenta zwróciła się do prezesa NIK z prośbą o sprawdzanie sposobu udostępniania w placówkach medycznych informacji o prawach pacjenta.

Prośba spowodowana jest docierającymi do rzecznika sygnałami od pacjentów, iż często świadczeniodawcy nie udostępniają w placówkach takich informacji bądź są one nieaktualne.

Krystyna Barbara Kozłowska, rzecznik praw pacjenta, przypomina, że świadczeniodawca zobowiązany jest do udostępniania informacji w formie pisemnej poprzez umieszczenie jej w miejscu ogólnodostępnym.

W szczególności powinny znaleźć się tam wiadomości o przepisach właściwych dla poszczególnych oddziałów danego zakładu opieki zdrowotnej oraz dane kontaktowe do biura i infolinii rzecznika praw pacjenta. W przypadku pacjenta niemogącego się poruszać, informację placówka powinna udostępnić w sposób umożliwiający zapoznanie się z nią w pomieszczeniu, w którym pacjent przebywa.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH