RPD: psychologiczną diagnozę u dzieci muszą stawiać profesjonaliści FOT. Arch. RZ; zdjęcie ilustracyjne

Jest absolutnie niezbędne, aby usługa, którą psychologowie wykonują na rzecz dziecka, świadczona była profesjonalnie, jednorodnie wobec wszystkich dzieci oraz realizowała zadania określone przepisami prawa - uważa rzecznik praw dziecka Marek Michalak. Dlatego powołał zespół roboczy, który opracował Standardy diagnozy psychologicznej w edukacji.

Rzecznik wystosował w środę (21 marca) wystąpienie generalne do minister edukacji narodowej dotyczące diagnozy psychologicznej. Dołączył do niego dokument "Standardy diagnozy psychologicznej w edukacji dla psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i szkołach".

Opracował go zespół w składzie: dr Katarzyna Gruszczyńska (Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Krasnymstawie), dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis (Instytut Psychologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie), dr Agata Potapska (Poradnia Psychologiczna w Puławach), dr Katarzyna Wiejak (Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie), Maja Filipiak (Akademickie Centrum Psychoterapii i Rozwoju SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie, przewodnicząca Ogólnopolskiej Sekcji Diagnozy PTP) i dr Dorota Bednarek (SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Akademickie Centrum Psychoterapii i Rozwoju SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny).

Dokument powstał przy współpracy: dr Jolanty Flejszar-Olszewskiej (pracownik Biura RPD), dr Aleksandry Piotrowskiej (doradca społeczny RPD), Marii Jaworskiej (współpracownik Biura RPD) i Ewy Ulrich-Załęskiej (Centrum "Probalans" w Warszawie, Stowarzyszenie "Serduszko dla dzieci" w Warszawie).

Jak wyjaśnił RPD, "Standardy diagnozy psychologicznej w edukacji" powstały w ramach prac zespołu roboczego ds. diagnozy w edukacji, działającego pierwotnie przy Ogólnopolskiej Sekcji Diagnozy Psychologicznej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a następnie powołanego przez Rzecznika Praw Dziecka zespołu ds. standardów diagnozy psychologicznej w edukacji dla psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i szkołach.

"W opinii Rzecznika Praw Dziecka jest absolutnie niezbędne, aby usługa, którą psychologowie wykonują na rzecz dziecka, świadczona była profesjonalnie, jednorodnie wobec wszystkich dzieci oraz realizowała zadania określone przepisami prawa. Standardy diagnozy psychologicznej mają z założenia wspierać dobre praktyki w tym zakresie i strukturalizować proces wnioskowania diagnostycznego na wszystkich jego etapach" - podkreślił Michalak w wystąpieniu generalnym.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH