Ministerstwo Zdrowia przedstawiło wersję rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych po konsultacjach społecznych. Najbardziej kontrowersyjny zapis projektu dotyczący zakazu wizyt przedstawicieli handlowych u lekarzy w godzinach pracy został utrzymany, mimo sugestii ze strony partnerów społecznych, żeby z niego zrezygnować.

Jak pisaliśmy wcześniej ministerstwo przygotowało projekt rozporządzenia o reklamie produktów leczniczych. Przewiduje ono m.in. wykaz informacji, jakie powinny zawierać reklamy leków. Bodaj największe kontrowersje budzi jednak zapis zakładający konieczność ustalania terminu spotkania lekarza z przedstawicielem handlowym firmy farmaceutycznej (potocznie zwanego repem) po godzinach pracy oraz po uzyskaniu zgody przełożonego.

Przedstawiciele branży farmaceutycznej krytykują ten pomysł: - Jeżeli firma farmaceutyczna będzie chciała dotrzeć do lekarza, to i tak dotrze, ale zrobi to większym nakładem. Czy lepiej będzie, gdy rep umówi się z lekarzem na kolację w restauracji lub zorganizuje wyjazd integracyjny? - pyta Irena Rej, prezes Izby Gospodarczej Farmacja Polska.

Rozporządzenie zmienić ma zasady reklamowania leków. W porównaniu z obecnie obowiązującym rozporządzeniem z 2002 r., wyodrębniono rodzaje reklam produktów leczniczych kierowanych do: publicznej wiadomości, osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Więcej na temat projektu na stronie: http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=m491&ms=0&ml=pl&mi=56&mx=0&mt=&my=131&ma=011629

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH