Programy TV dla dzieci bez reklam niezdrowej żywności

Audycjom dla dzieci nie będą towarzyszyły reklamy niezdrowej żywności, m.in. czekolady i chipsów - wynika z porozumienia siedmiu największych nadawców programów telewizyjnych podpisanego w środę (29 października) w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Pod porozumieniem podpisy złożyli przedstawiciele: ITI Neovision, Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja Puls, TVN, VIMN Poland oraz The Walt Disney Company Polska.

Zgodnie z nim od 1 stycznia 2015 r. audycjom kierowanym do dzieci w wieku do 12 lat, nadawanym między godziną 6. a 20., nie będą mogły towarzyszyć reklamy artykułów spożywczych i napojów zawierających składniki, których obecność w codziennej diecie dzieci jest niewskazana.

Niezdrowe składniki diety zostały opisane w "Kryteriach żywieniowych" - dokumencie opracowanym na zlecenie Polskiej Federacji Producentów Żywności przez Instytut Żywności i Żywienia, zaakceptowanym przez Ministerstwo Zdrowia.

Wyszczególniono w nim 10 kategorii produktów, dla których określono m.in. zawartość tłuszczu, cukrów i sodu.

Dodatkowo wyszczególniono grupę produktów, które nie będą mogły być w ogóle reklamowane podczas programów dla dzieci niezależnie od ich składu. Chodzi m.in. o czekoladę, wyroby czekoladowe, dżem lub marmoladę, słodycze nieczekoladowe, napoje, chipsy.

Zapisy porozumienia dotyczą także umieszczania przy audycjach wskazań sponsorskich.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.