Pracownik nie musi informować na co jest chory

Pracownik przekazując pracodawcy zwolnienie lekarskie nie musi wyjaśniać na jakie schorzenie cierpi.

Przedsiębiorca nie może się domagać od pracownika dokumentu, w którym lekarz wskaże konkretne schorzenie. Wystarczy, że w zaświadczeniu będzie potwierdzone wystąpienie schorzenia.

Tak wynika z wyjaśnienia biura pełnomocnika rządu ds. osób niepełnosprawnych (BON) w sprawie sposobu dokumentowania chorób u pracowników - podaje Dziennik Gazeta Prawna.

Przepisy ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 ze zm.) przewidują bowiem, że w przypadku ich występowania u zatrudnionego, pracodawcy przysługują szczególne uprawnienia.

Więcej:  www.gazetaprawna.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH