Konfederacja Pracodawców Polskich wyraziła zaniepokojenie treścią oraz trybem wprowadzenia w życie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych.

Organizacja zarzura resortowi, że nie uwzględnił większości zmian proponowanych przez podmity biorące udział w konsultacjach zewnętrznych projektu rozporządzenia.

W dodatku projekt, którego przepisy stoją w sprzeczności z obowiązującym prawem, został skierowany do Rządowego Centrum Legislacji z prośbą o zwolnienie z Komisji Prawniczej.

Zdaniem KPP, przepisy rozporządzenia nie są możliwe do stosowania w praktyce. Przykładem może być rozwiązanie dotyczące wizyt przedstawicieli firm medycznych u lekarzy.

Zapisy te są niejasne – począwszy od trudności zdefiniowania czasu „po godzinach pracy”, poprzez brak sprecyzowania formy, w jakiej firmy farmaceutyczne miałyby uzyskiwać zgodę kierownika na wizytę przedstawicieli.

- Nasze obawy budzi m.in. zapis dotyczący reklamy porównawczej produktów leczniczych – w proponowanym rozporządzeniu reklama taka byłaby zakazana, co stanowi naruszenie swobody działalności gospodarczej z jednej strony, a konstytucyjnego prawa do pozyskiwania informacji z drugiej – twierdzą przedstawiciele organizacji. - Stoi to także w sprzeczności z precyzyjnymi uregulowaniami dotyczącymi reklamy porównawczej, które Polska przyjęła zgodnie z normami obowiązującymi w Unii Europejskiej.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH