Wielkopolski Oddział NFZ chce, by po wejściu w życie Ustawy o prawach pacjenta, w każdym wielkopolskim szpitalu powołany został rzecznik praw pacjenta.

 - Pacjenci zyskają dostęp do informacji, pozostali pracownicy szpitala nie będą musieli angażować się w każdy indywidualny problem pacjenta - mówi Zbigniewa Nowodworska, dyrektor oddziału Funduszu.

Udział placówek medycznych w projekcie ma być dobrowolny. Rzecznicy korzystać będą z infrastruktury szpitali i będą ich pracownikami.

Działania powołanych przy szpitalach rzeczników koordynował będzie rzecznik praw pacjenta przy Wielkopolskim NFZ, który ma zorganizować szkolenia dla rzeczników, uruchomić infolinię konsultacyjną, zapewnić druk materiałów informacyjnych i ich dystrybucję. Ponadto, na stronie internetowej funduszu zostanie umieszczony specjalny link.

Inicjatywę popierają Wielkopolski Związek Zakładów Opieki Zdrowotnej, Wielkopolski Związek Szpitali Powiatowych, Porozumienie Szpitali Przekształcanych w Spółki Prawa Handlowego, Uniwersytet Medyczny i Wielkopolski Związek Pracodawców Ochrony Zdrowia.

W opinii szefa Wielkopolskiego Związku Zakładów Opieki Zdrowotnej Jacka Łukomskiego, rzecznik odciąży innych lekarzy od rozwiązywania problemów pacjentów.

Kilkunastu dyrektorów szpitali, spośród 87 funkcjonujących w Wielkopolsce, już zadeklarowało podpisanie porozumienia w tej sprawie z NFZ.

W 2008 roku Rzecznik Praw Pacjenta powołany przy wielkopolskim NFZ przyjął 5576 spraw, z których większość dotyczyła braku dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej, w tym odmowy wydania skierowania na podstawowe badania.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH