Pierwszy na świecie Kodeks dobrych praktyk reklamy suplementów Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety to pierwsze takie rozwiązanie dotyczące suplementów diety na świecie. Fot. Archiwum

Cztery polskie organizacje zrzeszające producentów suplementów diety: KRSiO, Polfarmed, PASMI oraz Suplementy Polska opracowały wspólnie Kodeks dobrych praktyk reklamy suplementów diety. Ta samoregulacja - w ocenie branży - ma zapewnić konsumentom rzetelną i jasne informacje dotyczące tej kategorii produktów spożywczych.

To pierwsze takie rozwiązanie dotyczące suplementów diety na świecie.

Jak wyjaśniła podczas konferencji prasowej, która miała miejsce w Warszawie we wtorek (10 stycznia) dr Katarzyna Suchoszek-Łukaniuk, prezes KRSiO (Krajowej Rady Suplementów i Odżywek), kodeks został zainicjowany i opracowany przez cztery organizacje, które zrzeszają ponad 80 proc. reklamodawców suplementów diety.

- Autoregulacja wprowadza standardy uszczegóławiające obecnie funkcjonujące przepisy prawa i niejednokrotnie wykraczają poza nie. Obejmuje ona wszelkie formy reklamy w tym: telewizyjną internetową, radiową i prasową. Kodeks ma też za zadanie wypracowanie tzw. dobrego obyczaju. Do przestrzegania jego zasad powołany został sąd dyscyplinarny - wyjaśniła Suchoszek-Łukaniuk.

Eksperci podkreślali również, że kodeks wprowadza m.in. ustanowienie obowiązku umieszczania nazwy kategorii ''suplement diety'' w reklamie w prawym dolnym rogu, co ma ułatwić konsumentowi identyfikację produktu.

Jasno podkreśla zakaz wykorzystywania wizerunku lub rekomendacji zawodów medycznych, jak np. lekarzy, pielęgniarek czy to rzeczywistych osób, czy też fikcyjnych.

Kodeks zakazuje też odnoszenia się w reklamie do chorób, co mogłoby sugerować właściwości lecznicze produktu. Ustala określone zasady powoływania się na badania naukowe oraz rekomendacje tak, aby konsument mógł zapoznać się z jaką rekomendacją ma do czynienia. Wprowadza ograniczenia dotyczące reklam kierowanych do dzieci. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.