PiS chce nowelizować ustawę o wychowaniu w trzeźwości Czy pijaków przestraszą napisy o szkodliwości gorzałki, jeśliby miały być umieszczane na etykietkach trunków?

Projekt Prawa i Sprawiedliwości przewiduje, między innymi, umieszczenie na etykietach informacji o szkodliwości nadmiernego spożycia alkoholu.

Zgodnie z przygotowanym projektem, o wielkości ostrzeżeń na opakowaniach alkoholi ma decydować minister zdrowia w rozporządzeniu, ale posłowie wraz z projektem ustawy  przygotowali również projekt rozporządzenia, w którym określili, że ostrzeżenie o szkodliwości picia alkoholu ma stanowić 15 proc. powierzchni opakowania.

Ostrzeżenia mają mieć formę haseł informujących, że alkohol uszkadza płód, że  prowadzenie samochodu w stanie nietrzeźwości jest przestępstwem, albo, że alkohol jest szczególnie niebezpieczny dla ludzi młodych.

Ponadto, projekt nowelizacji przewiduje ograniczenie godzin emisji reklamy piwa w telewizji. Autorzy nowelizacji chcą, by reklamy piwa były emitowane w godzinach 23–6 rano, a nie jak obecnie już po godz. 20.

W wielu krajach, np. we Francji, Szwajcarii czy Szwecji reklama alkoholu w telewizji jest zakazana.  W Niemczech natomiast jest dozwolona, a dozwolona z pewnymi ograniczeniami jest m.in. w Hiszpanii i na Litwie.

Marek Romsicki z Działu Prawnego Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przyznał w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl, że nie zna tego projektu. Nie chce więc wyrażać opinii na tego temat. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.