Państwowa Inspekcja Pracy sprawdzi wypłaty pielęgniarek i położnych

Państwowa Inspekcja Pracy będzie kontrolować, czy szpitale przekazują odpowiednie środki na wzrost wynagrodzeń. Chodzi o podwyżki dla pielęgniarek i położnych.

Wzrost pielęgniarskich wynagrodzeń przewiduje ustawa o zmianie ustawy o zakładach opieki zdrowotnej z 22 października 2010 r.

Na podwyżki trzeba przekazać 40 proc. dodatkowych pieniędzy, jakie lecznice dostaną z NFZ po korektach planu finansowego, z czego 70 proc. mają otrzymywać pielęgniarki. Jak informuje Gazeta Prawna, PIP ma wydawać nakazy usunięcia nieprawidłowości, jeśli zakłady opieki zdrowotnej nie będą przestrzegać tych przepisów.

Przewiduje to projekt nowelizacji ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy, którym na najbliższym posiedzeniu zajmie się sejmowa komisja ds. kontroli państwowej.

Jak powiedziała nam Elżbieta Buczkowska, prezes  Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych, przy zadłużeniu części szpitali zachodzi podejrzenie, że dodatkowych środków na wypłaty nie będzie.

- Inspektorzy pracy muszą czuwać nad przestrzeganiem warunków płacy i pracy. Jeżeli PIP otrzyma informację, że pracodawca, czyli np. dyrektor szpitala, nie realizuje przepisów prawa, to ma obowiązek się tym zająć - podkreśliła Buczkowska.

Dodała, że ustawa o zakładach opieki zdrowotnej, która gwarantuje wzrost wynagrodzeń, obowiązuje od zeszłego roku i trzeba jej przestrzegać. 

- Będziemy sprawdzać to, co pani minister obiecała w porozumieniu z Ogólnopolskim Związkiem Zawodowym Pielęgniarek i Położnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.