Znowelizowane prawo zamówień publicznych pozwoli zmieniać warunki udziału w przetargu i kryteria oceny ofert - podaje Gazeta Prawna.

Przepisy pozawalają uzupełniać niektóre dokumenty po rozpoczęciu przetargu tak, aby niepotrzebnie nie eliminować firm, które nie złożyły wszystkich dokumentów. Od jutra dokumentem, który będzie można dostarczyć później będzie również pełnomocnictwo. Doniesiony dokument będzie mógł nosić późniejszą datę, pod warunkiem jednak, że będzie potwierdzał spełnianie warunków na dzień terminu składania ofert.

Zamawiający będzie mógł wnosić poprawki do oferty. Warunkiem jest jednak, aby "nie wprowadzały istotnych zmian w treści oferty". Określenie to jest nieostre z pewnością będzie dochodziło do sporów jaki błąd istotnie wpłynie na treść oferty a jaki nie - komentuje Gazeta Prawna.

Składanie odwołań będzie możliwe również w małych przetargach, (obecnie jest to możliwe tylko przy zamówieniach o wartości poniżej 133 tys. euro lub 206 tys. euro - w zależności od tego kto organizuje przetarg). Uprawnienie to ograniczono. Odwołanie będzie rozpatrywane pod kątem jednego z trzech trybów:

• niewłaściwego opisu sposobu oceny spełniania warunków;
• ezpodstawnego wykluczenia wykonawcy;
• bezpodstawnego odrzucenia oferty.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.