Nowe przepisy wyeliminują pieczątki z raportów o sytuacji epidemiologicznej szpitali Fot. archiwum (zdjęcie ilustracyjne)

Elektronizacja i upraszczanie załatwiania spraw w urzędach jest jednym z priorytetów polityki państwa, więc także m.in. raporty o sytuacji epidemiologicznej szpitala nie będą musiały mieć pieczątek. Przygotowany przez resort zdrowia projekt trafił w czwartek (5 września) do konsultacji.

Chodzi o projekt zmiany rozporządzenia dot. listy czynników alarmowych, rejestrów zakażeń szpitalnych oraz raportów o bieżącej sytuacji epidemiologicznej szpitala.

Nowelizacja wynika z przyjęcia przez Radę Ministrów w czerwcu ub.r. dokumentu rządowego pt. "Informacja dotycząca deregulacji obowiązku stosowania pieczęci/pieczątek przez obywateli i przedsiębiorców".

W ocenie skutków regulacji projektu wskazano, że dążenie do elektronizacji i tym samym uproszczenia załatwiania spraw w urzędach jest jednym z priorytetów polityki państwa wyrażonych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. "Składanie oświadczeń w formie papierowej, któremu towarzyszy wymóg formalny stosowania pieczęci/pieczątek stoi w sprzeczności z nowoczesnym, elektronicznym obrotem prawnym i gospodarczym" - podniesiono.

Proponowane rozwiązanie zakłada nowelizację rozporządzenia, czego efektem będzie możliwość dokonywania wyboru między zastosowaniem pieczęci albo nadruku przy wypełnianiu raportu wstępnego o podejrzeniu lub wystąpieniu ogniska epidemicznego, raportu końcowego z wygaszenia ogniska epidemicznego oraz raportu okresowego obejmującego okres nie dłuższy niż rok kalendarzowy.

Katarzyna Lechowicz-Dyl (PAP)

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.