NROZ: lekarze nie mogą brać udziału w reklamach Grzegorz Wrona - Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej. Fot. PTWP

Samorząd lekarski przypomina, że branie udziału przez lekarzy w spotach w radiu i telewizji jest niezgodne z Kodeksem Etyki Lekarskiej.

Zgodnie z przepisami Kodeksu Etyki Lekarskiej (art.63), lekarz nie powinien wyrażać zgody na używanie swojego nazwiska i wizerunku dla celów komercyjnych. Dotyczy to nie tylko reklamy leków (jest to zabronione na mocy przepisów prawa farmaceutycznego), ale także wszelkich innych produktów, włącznie z wyrobami medycznymi czy suplementami diety.

Jak podkreśla Grzegorz Wrona, Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej, lekarze i lekarze dentyści naruszający te przepisy muszą się liczyć z tym, że poniosą za to odpowiedzialność zawodową.

Postępowania, które już zostały przeprowadzone, zakończyły się orzeczeniem winy. Najczęściej orzekano kary upomnienia i kary pieniężne.

W latach 2013-2015 prowadzono 42 takie sprawy. 26 z nich skończyło się wnioskami o ukaranie skierowanymi do okręgowych sądów lekarskich.

 

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH