NROZ: lekarze nie mogą brać udziału w reklamach Grzegorz Wrona - Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej. Fot. PTWP

Samorząd lekarski przypomina, że branie udziału przez lekarzy w spotach w radiu i telewizji jest niezgodne z Kodeksem Etyki Lekarskiej.

Zgodnie z przepisami Kodeksu Etyki Lekarskiej (art.63), lekarz nie powinien wyrażać zgody na używanie swojego nazwiska i wizerunku dla celów komercyjnych. Dotyczy to nie tylko reklamy leków (jest to zabronione na mocy przepisów prawa farmaceutycznego), ale także wszelkich innych produktów, włącznie z wyrobami medycznymi czy suplementami diety.

Jak podkreśla Grzegorz Wrona, Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej, lekarze i lekarze dentyści naruszający te przepisy muszą się liczyć z tym, że poniosą za to odpowiedzialność zawodową.

Postępowania, które już zostały przeprowadzone, zakończyły się orzeczeniem winy. Najczęściej orzekano kary upomnienia i kary pieniężne.

W latach 2013-2015 prowadzono 42 takie sprawy. 26 z nich skończyło się wnioskami o ukaranie skierowanymi do okręgowych sądów lekarskich.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.