Lubelszczyzna: pacjenci wysyłają skargi do RPP

Ponad tysiąc mieszkańców województwa lubelskiego poskarżyło się w ubiegłym roku Rzecznikowi Praw Pacjenta. To zdecydowanie więcej niż w latach ubiegłych.

Jak mówi nam Krystyna Kozłowska, RPP chodziło przede wszystkim o udzielanie świadczeń zdrowotnych w sposób nie do końca zgodny ze standardami i warunkami umów, długi czas oczekiwania na wizytę u specjalisty, odmowę udzielenia świadczenia w trybie nagłym, odmowę rejestracji telefonicznej. 

Kolejnym najczęściej zgłaszanym przez pacjentów problemem był dostęp do dokumentacji medycznej m.in. odmowa wydania kopii dokumentacji medycznej oraz kwestie związane z prawem pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego, m.in. odmowa obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczenia oraz realizacja procedury medycznej w obecności innych osób.

Jak zaznacza RPP, pacjenci często zgłaszali również problem związany z odmową przekazania im przez lekarza pełnej informacji dotyczącej stanu zdrowia, możliwych metod diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstw ich zastosowania albo zaniechania, wyników leczenia oraz rokowaniach.

W 2011 r. Biuro Rzecznika Praw Pacjenta otrzymało od pacjentów ponad 36 tys. zgłoszeń, z czego najwięcej pochodziło kolejno z województw: mazowieckiego, śląskiego, łódzkiego, małopolskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego.

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH