W minionym tygodniu w NZOZ "Zdrowie" Sp. z o.o. w Kwidzynie zmarł 14-latek. Trzy miesiące wcześniej przeszedł tam zabieg usunięcia wyrostka robaczkowego. Po nim wystąpiły powikłania, wskutek których nastąpiła śmierć.

Jak poinformował Mirosław Andryskowski, szef Prokuratury Rejonowej w Kwidzynie, 13 lutego odbyła się sekcja zwłok. - Jej wyniki poznamy za około miesiąc - powiedział Andryskowski.

W tym samym czasie, w którym operowany był zmarły chłopiec, w kwidzyńskim szpitalu operowano dwóch innych chłopców (w wieku 11 i 13 lat), u których także zaobserwowano podobne, choć nie tak drastyczne, powikłania po zabiegach.

- Natychmiast po wystąpieniu tak nietypowych powikłań wdrożone zostało postępowanie wyjaśniające przez powołany zespół kryzysowy. Przeanalizowano przebieg leczenia, zabiegu operacyjnego, zastosowane leki i preparaty. Wykonano liczne badania bakteriologiczne, tak z materiałów pochodzących od chorych, jaki i z sal operacyjnych i sal chorych - powiedział agencji dyrektor szpitala, Wojciech Kowalczyk.

Jak wyjaśnił Kowalczyk, wewnętrzne badania nie wykazały żadnych nieprawidłowości.  Jeszcze w czasie, gdy badania trwały, szpital zwrócił się do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych z prośbą o opinię w sprawie środka odkażającego użytego we wszystkich trzech zabiegach.

Rzecznik Urzędu, Wojciech Łuszczyna, poinformował, że zgłoszenie wpłynęło do instytucji 20 stycznia. - W ciągu najbliższych kilku dni zespół ekspertów wyda opinię na temat preparatu - powiedział Łuszczyna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH