Którędy "przeciekają" dane osobowe pacjentów?

Pacjent zgłosił się po wypadku do szpitala. Po kilku dniach zaczął do niego dzwonić przedstawiciel jednej z firm pomagającej uzyskiwać odszkodowania - pisze Gazeta Wyborcza.

Pacjent twierdzi, że jego dane mogły wyciec tylko z izby przyjęć. Zaprzecza temu personel szpitala, również przedstawiciel firmy utrzymuje, że o wydarzeniu dowiedział się z mediów i nie miał problemu z ustaleniem adresu pokrzywdzonego.

Jednak do biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych docierają skargi, że personel szpitala przekazuje informacje o pacjentach.

– Przy łóżku chorego pojawia się nagle osoba oferująca pomoc w ubieganiu się o odszkodowanie. To jest niedopuszczalne i niezgodne z prawem. Informacje o pacjencie nie mogą być wykorzystywane w innym celu, niż leczenie – mówi Michał Serzycki, szef Głównego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych.

Michał Serzycki podkreśla, że informacje o stanie zdrowia podlegają szczególnej ochronie. Jeśli pacjent nie zgodził się na przekazanie jego danych, powinien złożyć do dyrektora szpitala pisemną skargę. Jeśli ten nie wyjaśni sprawy, poszkodowany może złożyć skargę do GIODO. Generalny inspektor, jeśli stwierdzi nieprawidłowości, skieruje sprawę do prokuratury.

Więcej: http://lublin.gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH