Kraków: trzy szpitale nie udzieliły pomocy ciężko chorej Fot. PTWP

Pacjentka dostała silnego ataku bólu brzucha. Pomocy szukała w trzech krakowskich szpitalach. Jednak bezskutecznie. Ból nie ustępował. Dwa dni potem trafiła na stół operacyjny w oddalonym o blisko tysiąc kilometrów Monachium (Niemcy).

Przeszła dwie operacje. Kolejny zabieg ma zaplanowany na początku października.

Kobieta od kilku lat mieszka w Niemczech. Do Polski przyjechała, by załatwić urzędowe formalności związane z narodzinami dziecka. Trzy dni po przyjeździe do kraju dostała silnego ataku. Podjechała więc do pobliskiego Szpitala im. Rydygiera. Miała wykupioną europejską kartę ubezpieczeń. W szpitalu podano jej kroplówkę i odesłano do domu.

Podobnie zakończyła się druga próba wizyty w szpitalu - tym razem im. Żeromskiego, gdzie przyjął ją ten sam lekarz.  

Trafiła jeszcze do szpitala na ulicy Kopernika. Ale i tu nie uzyskała pomocy.

Dzień później ból ciągle nie ustępował. Dlatego wróciła do Niemiec, prosto do szpitala. Godzinę po przyjeździe kobieta była już na stole operacyjnym. Okazało się, że ma kamienie w woreczku żółciowym. Stan pacjentki był na tyle poważny, że groziło jej usunięcie wątroby. W szpitalu spędziła dziesięć dni.

NFZ zachowania krakowskich szpitali oceniać nie chce. Sugeruje, że pacjentka może złożyć skargę.

Więcej: www.gazetalrakowska.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.