Wybierając produkty do ochrony przed słońcem należy zwrócić uwagę na nowe oznaczenia na opakowaniach - przypomina Komisja Europejska. Alarmuje, że niedostateczna ochrona łączy się z poważnymi zagrożeniami dla zdrowia.

Przedstawiciele Komisji zwracają przy tym uwagę, że filtr jest tylko jednym ze środków koniecznych dla skutecznej ochrony przed słońcem. Podkreślają, że należy również m.in: unikać zbyt długiego przebywania na słońcu w godzinach, kiedy promieniowanie jest najsilniejsze (zazwyczaj od godz. 11 do 15) oraz używać produktów ochrony przeciwsłonecznej, chroniących zarówno przed promieniowaniem UV-B, jak i UV-A.

Nowe oznaczenia to m.in. zmienione logo lub naklejka informująca o ochronie przed promieniowaniem UV-A. Komisja chce, aby z opakowań zniknęły mylne określenia typu "blokada przeciwsłoneczna" lub "całkowita ochrona".

- Pomimo, że na produktach zawierających filtry przeciwsłoneczne często pojawiają się informacje takie jak 'blokada przeciwsłoneczna' lub "całkowita ochrona, nie ma takiego produktu, który zapewniałby pełną ochronę przed promieniowaniem UV - wyjaśniła KE.

- Chcemy jasno poinformować konsumentów tego lata – zwracajcie uwagę na nowe oznaczenia i dokonujcie świadomego wyboru produktów ochrony przeciwsłonecznej, z których będziecie korzystać wy i wasze rodziny – powiedziała cytowana w komunikacie unijna komisarz ds. konsumentów Meglena Kunewa.

Komisarz ds. zdrowia Androulla Vassiliou alarmuje, że niedostateczna ochrona przed słońcem łączy się z poważnymi zagrożeniami dla zdrowia, takimi jak rak skóry.

Nowe oznaczenia są rezultatem przyjętego we wrześniu 2006 r. zalecenia Komisji w sprawie produktów ochrony przeciwsłonecznej.

Colipa (europejskie stowarzyszenie producentów reprezentujące interesy branży kosmetycznej, toaletowej i perfumeryjnej) przeprowadziło ankietę na temat sytuacji na początku sezonu letniego 2008. Trzy czwarte największych firm produkujących kosmetyki szacuje, że nowe oznaczenia w tym sezonie ma 70-100 proc. ich wyrobów.

Komisja chce, aby oprócz tradycyjnych oznaczeń SPF (współczynnik ochrony przeciwsłonecznej), firmy stosowały opisy słowne - ochrona niska, średnia, wysoka i bardzo wysoka.

Jak podała Komisja, producenci muszą też stosować bardziej dokładne oznakowania, odnoszące się do ochrony przed promieniowaniem UV-A. Promieniowanie UV-B jest przyczyną oparzeń słonecznych, natomiast promieniowanie UV-A powoduje przedwczesne starzenie się skóry i ma niekorzystny wpływ na system odpornościowy organizmu. Oba typy promieniowania w znacznym stopniu zwiększają ryzyko wystąpienia raka skóry.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.