Kielce: pacjenci rzadziej skarżą się rzecznikowi

W porównaniu z 2008 r. liczba skarg zgłoszonych do rzecznika praw pacjenta przy świętokrzyskim NFZ spadła o połowę.

– W tym roku, średnio na kwartał wpływa do nas średnio nie więcej niż pięćdziesiąt skarg.  Przewidujemy, że do końca roku ich liczba nie przekroczy 200. Odnotujemy bardzo duży spadek takich skarg. W poprzednich latach było ich zdecydowanie więcej. Na przykład w roku ubiegłym odnotowaliśmy ich 413. Wiąże się to z większą świadomością swoich praw pacjentów, a także praw i obowiązków świadczeniodawców – mówi portalowi rynekzdrowia.pl Wojciech Mazur z biura  rzecznika praw pacjenta Świętokrzyskiego OW Funduszu.

Zdaniem pracowników biura pacjenci najczęściej skarżą się na stomatologów. Wielu z nich bezprawnie pobiera za swoje usługi  pieniądze bo za leczenie płaci im Fundusz. Ostatnio jeden z dentystów poinformował Fundusz, że wyleczył pacjentowi wszystkie zęby, a później okazało się, że ten mężczyzna nie miał ani jednego i chciał się zapisać do kolejki na protezę. Wszystko wskazuje na to, że stomatolog będzie musiał zwrócić pieniądze do NFZ jakie pobrał za fikcyjne leczenie nieistniejących zębów.

Pracownicy biura rzecznika praw pacjenta stara się wyjaśnić sprawy jakie sygnalizowane są w skargach. Część z nich, dotyczących np. błędu w sztuce lekarskiej, przekazywana jest do izb lekarskich.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH