Kampanie środków antykoncepcyjnych trafią do mediów?

Federacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny uważa, że można prowadzić kampanię antykoncepcyjną w mediach. Swe przekonania opiera na wyroku NSA.

Jak podkreśla Wanda Nowicka, przewodnicząca Federacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny, wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego zapadł 10 marca, ale uzasadnienie Federacja otrzymała w ostatnich dniach.

NSA rozpatrywał skargę Federacji na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego, który w 2008 r. zakazał organizacji umieszczania informacji o środkach antykoncepcyjnych na jej stronach internetowych. GIF uznał, że jest to reklama.

Federacja odwołała się od tej decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Ten uznał w 2009 r., że umieszczanie informacji o środkach antykoncepcyjnych jest reklamą. Fundacja złożyła odwołanie do NSA. Nowicka zaznacza, że według NSA „sam fakt, że w informacji o produkcie leczniczym użyto jego nazwy, nie przesądza jej reklamowego charakteru”.

W opinii Wojciecha Kozłowskiego z kancelarii Salans, wyrok NSA oznacza możliwość przeprowadzenia kampanii informacyjnej na temat środków antykoncepcyjnych na billboardach, w telewizji i radiu.

– Dotychczas nie tylko Główny Inspektor Farmaceutyczny, ale także sądy, powszechnie i automatycznie uznawały za reklamę materiał dotyczący danego leku i posługujący się jego nazwą – powiedziała Nowicka.

Jak zaznaczyła, GIF badał dotychczas wyłącznie, czy przekaz zawiera informację (lub zachętę) do stosowania leku, pomijając ocenę jego celu. NSA uwzględnił, że informacje o lekach nie zawsze mają charakter reklamowy.

Oznacza to, jak powiedziała, że Federacja „będzie mogła zamieszczać na swoich stronach informacje o środkach antykoncepcyjnych bez obawy, że użycie właściwej nazwy narazi na zarzut, że to narusza prawo farmaceutyczne”.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH