GIS: zamiast reklam solariów jedynie dane o lokalizacji, godzinach i cenniku Ustawa wprowadziła m.in. całkowity zakaz udostępniania solarium małoletnim. Fot. Shutterstock

16 lutego br. weszła w życie ustawa z dnia 15 września 2017 r. o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solarium. GIS wskazuje, że wprowadza ona m.in. całkowity zakaz reklamy i promocji usług w zakresie udostępniania solarium.

Jak zwraca uwagę Główny Inspektor Sanitarny, ustawa wprowadza obowiązek umieszczania w miejscu udostępniania solarium czytelnej i widocznej informacji o zakazie udostępniania solarium osobom, które nie ukończyły 18. roku życia.

GIS dodaje, że nazwa zakładu - umieszczona na szyldzie, neonie czy planszy; dane dotyczące lokalizacji; godziny otwarcia; zakres i cennik usług danego obiektu świadczącego usługi w zakresie udostępniania solarium są danymi informacyjnymi służącymi klientowi oraz pozwalającymi podmiotowi na jawne i transparentne świadczenie usług.

Powyżej wymienione dane mogą być udostępniane również na stronach internetowych, jedynie w celach informacyjnych o prowadzonej działalności w danej lokalizacji, bez porównywania z innymi zakładami, opiniami i informacjami służącymi popularyzowaniu korzystania z solarium.

Więcej: www.gis.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH