GIF: programy lojalnościowe to nie opieka farmaceutyczna

Główny Inspektor Farmaceutyczny informuje o swoim stanowisku wobec publikacji prasowych dotyczących zakazu reklamy aptek.

Inspektor przypomina, że wbrew niektórym publikacjom, farmaceuta nie tylko może, ale ma wręcz obowiązek poinformować pacjenta o możliwości nabycia tańszego odpowiednika leku refundowanego przepisanego na recepcie, zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy o refundacji leków.

Nie zabrania tego również art. 94a ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne. GIF przypomina, że organy Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej popierają prowadzenie opieki farmaceutycznej. Wyjaśnia jednocześnie, że jej sprawowanie polega na dokumentowanym procesie, w którym farmaceuta, współpracując z pacjentem i lekarzem, czuwa nad prawidłowym przebiegiem farmakoterapii w celu uzyskania określonych jej efektów poprawiających jakość życia pacjenta.

"Tymczasem oferowane programy lojalnościowe, które zostały zakwestionowane przez wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych, sprowadzały się do naliczania kolejnych punktów za dokonane zakupy i możliwości ich wymiany na nagrody, co trudno uznać za opiekę farmaceutyczną, o której mowa w ustawie o izbach aptekarskich" - informuje GIF.

Więcej: http://www.gif.gov.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.