Dolnośląskie: już nie rzecznik, tylko dział skarg i wniosków Rzecznik praw pacjenta jest tylko jeden.

Po siedmiu latach funkcjonowania zostało zlikwidowane stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta przy Dolnośląskim Oddziale Wojewódzkim NFZ.

Jak podaje Gazeta Wrocławska, stanowisko to funkcjonuje już tylko na szczeblu centralnym.  Jako że nie mogły istnieć stanowiska o tej samej nazwie, które nie były ze sobą połączone ani od siebie zależne, rzecznicy przy regionalnych oddziałach Funduszu przestali pełnić swoje funkcje.

Urzędnicy zapewniają, że kompetencje RPP przejmie dział skarg i wniosków. Obecnie w dolnośląskim oddziale NFZ zatrudnionych jest osiem osób. Wkrótce dołączy do nich jeszcze jeden pracownik.

Dział zajmuje się m.in. przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg pacjentów na usługi świadczone przez przychodnie oraz szpitale w ramach umów z funduszem. Monitoruje też listy kolejkowe do lekarzy specjalistów.

Obecnie przybędzie mu spraw, którymi wcześniej zajmował się rzecznik oraz jego dwuosobowe biuro. W 2009 r. na ręce dolnośląskiego RPP trafiło prawie 8 tys. spraw. Liczba ta dotyczy tylko zarejestrowanych przypadków, a pracownicy biura udzielali o wiele więcej odpowiedzi.

Więcej: www.gazetawroclawska.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH