Chrzanów: placówka odmawia wykonania zabiegu, pacjent skarży się rzecznikowi

W przychodni należącej do Zakładu Lecznictwa Ambulatoryjnego w Chrzanowie pacjentowi odmówiono wykonania zabiegów rehabilitacyjnych barku, mimo że miał wyznaczony termin. Poproszono go jeszcze, żeby zobowiązywał się, że nie będzie korzystał z usług innych lekarzy.

Pacjent odmówił złożenia podpisu na karcie zabiegu. Uznał, że to niedorzeczne, bo przecież w czasie oczekiwania na nowy termin może potrzebować pomocy np. chirurga. I co wtedy? Postanowił zatem poskarżyć się rzecznikowi praw pacjentów. Ten poprosił go, by przysłał kserokopie karty zabiegu, żeby można było przeanalizować postępowanie placówki.

Po trzech dniach nachodzenia personelu przychodni w końcu lekarka wydała mu kopie dokumentów. Tyle tylko że pomyliła daty. Rzecznik praw pacjenta w Krakowie ciągle nie ma właściwego dokumentu.

Jacek Bojdoł, prezes Zakładu Lecznictwa Ambulatoryjnego w Chrzanowie, tłumaczy w Gazecie Krakowskiej, że klauzula zakazująca pacjentom leczenia w innych poradniach ma na celu ich dobro. - Chodzi o to, by nie korzystali z innych zabiegów, bo mogą w nadmiarze zaszkodzić. Poza tym dochodzą kwestie finansowe. Narodowy Fundusz Zdrowia nas z tego rozlicza - wyjaśnił.

Więcej: www.gazetakrakowska.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.