Brzeg: przy bramie szpitala

Przed bramą wjazdową do Brzeskiego Centrum Medycznego stoją reklamy zakładów pogrzebowych.

Jak przyznaje dyrektor szpitala, Mariusz Grochowski, sytuacja jest żenująca, ale nie może nic na to poradzić, bo tablice znajdują się przy drodze, której zarządcą jest urząd miasta.

Jak poinformowała portal rynekzdrowia.pl Lucyna Mielczarek, kierownik biura budownictwa i inwestycji brzeskiego magistratu, nie ma prawa, które zabraniałoby wydać negatywną decyzję o umieszczeniu tego typu reklam przy pasie drogowym.

Zgody na reklamę zostały wydane na rok wkrótce ich termin wygaśnie. – Jeżeli firmy pogrzebowe wystąpią z wnioskiem o kolejne zgody na reklamy, od burmistrza i rady miasta będzie zależało, czy można wydać decyzję odmowną – tłumaczy Lucyna Mielczarek, wskazując na możliwość tworzenia przepisów prawa miejscowego.

– Radni wydali uchwałę antyalkoholową, która zabrania tworzyć w pobliżu szkół sklepy z alkoholem. Jeśli rada podejmie uchwałę, że w okolicy szpitala nie można reklamować usług firm pogrzenbowych, będę mieć podstawę do wydania decyzji odmownej - dodaje kierownik Mielczarek.

Na razie więc, reklamy muszą pozostać na swoich miejscach przy szpitalu, do czasu wygaśnięcia ważności pozwoleń.

W samych szpitalach, zgodnie z ustawą o zakładach opieki zdrowotnej, firmy pogrzebowe mają zakaz akwizycji i świadczenia wszelkich usług pogrzebowych. Pretekstem do nowelizacji ustawy o zakładach opieki zdrowotnej w tym zakresie była głośna afera „łowców skór“ w łódzkim pogotowiu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.