Apteki: zmiana nazwy sposobem na obejście zakazu reklam

Od 1 stycznia 2012 r. obowiązuje bezwzględny zakaz reklamy aptek. Jednak część aptekarzy znalazła sposób na obejście prawa i kusi klientów nowymi nazwami.

Ustawa refundacyjna zakazuje umieszczania na witrynie apteki napisów typu: "zapraszamy do środka", "u nas najtaniej" itd. Grozi za to nawet 50 tysięcy złotych kary.

Dlatego pod koniec grudnia apteki zaczęły zmieniać nazwy, np. na "Centrum Tanich Leków"  czy "Najtańsza Apteka w Regionie". Niższa cena może dotyczyć jedynie suplementów diety czy dermokosmetyków, bo od nowego roku ceny leków refundowanych są wszędzie jednakowe.

Mimo że można uznać to za wprowadzanie klientów w błąd i ukrytą reklamę, jest to zgodne z prawem. Tylko w ostatnich kilku miesiącach ponad 150 aptek wystąpiło do Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego w Katowicach o zmianę nazwy./

Więcej: www.gazeta.pl Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH