Rzecznik Praw Obywatelskich, Janusz Kochanowski zaprezentował w środę (24 czerwca) "Białą Księgę" kontaktów z Ministerstwem Zdrowia. Przypomniał, że w okresie od 14 lutego 2006 r. do 30 kwietnia 2009 r. skierował do resortu zdrowia 160 spraw z czego tylko 18 czyli 12 proc. zostało w pełni załatwionych

"Białą Księgę" Janusz Kochanowski opublikował już w poniedziałek (22 czerwca) na swojej stronie internetowej. To zbiór uwag dotyczących działania systemu ochrony zdrowia oraz zestawienie – w formie wymiany korespondencji – niezałatwionych spraw kierowanych do resortu.

Adresatem raportu, jak mówił rzecznik, są także premier, rada ministrów, parlamentarzyści oraz lekarze, bez których system ochrony zdrowia nie może poprawnie działać. Stwierdził, że resort zdrowia to jeden z wielu resortów, co do których ma uwagi jeżeli chodzi o współpracę. Dlatego chce wystąpić do premiera, aby „przywołał wszystkie organy do porządku”.

- Chcę, żeby moje wystąpienia były traktowane merytorycznie, aby nasi adresaci potraktowali nasza krytykę jako konstruktywną, a nie pieniactwo - mówił Janusz Kochanowski.

Stwierdził, że publikacja raportu jest nieprzypadkowa w obecnym czasie, ponieważ niedługo rozpocznie swoją działalność Rzecznik Praw Pacjenta.

- „Biała Księga” to świetny materiał wyjściowy na początek działalności Rzecznika Praw Pacjenta - stwierdził RPO.

Sprawy zdrowotne, którymi zajmował się dotychczas RPO dotyczyły najczęściej dostępu do świadczeń medycznych, szczególnie tych specjalistycznych oraz dostępu do terapii i leków.

Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało, że po konferencji RPO merytorycznie ustosunkuje się do publikacji rzecznika.

Nawiązując do niezałatwionych spraw dotyczących dostępności niektórych terapii, rzecznik ministerstwa Jakub Gołąb powiedział nam wcześniej, że należy zwrócić uwagę na to, iż nie wszystkie interwencje mogą być uwzględnione, chociażby dlatego, iż istnieją ograniczone środki, które można przeznaczyć na leczenie.

Jakub Gołąb przypomniał także, iż niebawem powołany zostanie nowy urząd Rzecznika Praw Pacjenta, co powinno przyczynić do sprawniejszego rozpatrywania spraw zgłaszanych przez pacjentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH