PRAWO W OCHRONIE ZDROWIA

Podlaski NFZ: tak pacjenci skarżą się na lekarzy POZ i AOS

Problem z dostępnością do świadczeń oraz jakość ich realizacji to dominujące rodzaje skarg pacjentów, jakie w 2012 roku rozpatrywał podlaski oddział Narodowego Funduszu Zdrowia. Mieszkańcy województwa najczęściej skarżyli się na świadczeniodawców w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej i podstawowej opiece zdrowotnej.

W ubiegłym roku rozpatrzono 125 skarg dotyczących realizacji świadczeń zdrowotnych. Spośród nich 93 dotyczyły dostępności do świadczeń, a 28 jakości ich realizacji. Liczba skarg i ich tematyka jest podobna, co w roku 2011.

W podstawowej opiece zdrowotnej pacjenci najczęściej skarżyli się na ograniczoną dostępność do świadczeń z powodu nieobecności lekarza w placówce, odmowę pilnego udzielenia świadczenia czy też w dniu zgłoszenia, brak możliwości telefonicznego umówienia lub odmowę wykonania wizyty domowej.

Z kolei u specjalistów pacjenci mieli problemy np. z uzyskaniem świadczeń w ramach ubezpieczenia zdrowotnego, brakiem możliwości umówienia porady lekarza specjalisty, odmową rejestracji na badanie w trybie pilnym.

Na skutek skarg pacjentów w 2012 r. przygotowano 20 wniosków o przeprowadzenie kontroli.

Więcej: www.wspolczesna.pl 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH