PRAWO W OCHRONIE ZDROWIA

Osoba upoważniona może uzyskać telefonicznie informacje nt. pacjenta? Personel medyczny przekazujący informację ma obowiązek dołożyć należytej staranności w zakresie weryfikacji tożsamości rozmówcy. Fot. Archiwum

Przepisy nie określają formy, w jakiej personel medyczny może przekazywać informacje na temat pacjenta. Mówią jedynie, w jakiej formie powinno zostać złożone upoważnienie i jaka powinna być jego treść.

Jak informuje Gazeta Wyborcza, dopuszczalne jest udzielanie takich informacji osobom upoważnionym także za pośrednictwem różnego rodzaju narzędzi teleinformatycznych.

Personel medyczny przekazujący informację ma obowiązek dołożyć należytej staranności w zakresie weryfikacji tożsamości rozmówcy. Jednym ze sposobów może być np. podanie PESEL-u pacjenta lub nazwiska rodowego matki przez osobę kontaktującą się z podmiotem leczniczym.

Po dołożeniu starań dotyczących weryfikacji tożsamości osoby ubiegającej się o udzielenie informacji dotyczącej pacjenta, personel medyczny może wykorzystać teleinformatyczne środki przekazu do jej przekazania.

Więcej: www.wyborcza.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH