PRAWO W OCHRONIE ZDROWIA

Będą zmiany w reklamie wyrobów medycznych W projekcie m.in. zrezygnowano z przepisów przewidujących odpowiedzialność karną za złamanie prawa na rzecz bardzo szerokiego katalogu kar pieniężnych. Fot. Archiwum

Zgodnie z projektem ustawy o wyrobach medycznych skierowanym do konsultacji publicznych, który został opublikowany przez Rządowe Centrum Legislacji w piątek (11 października), do prezentowania zalet wyrobu medycznego nie będzie można wykorzystywać wizerunku osób sugerującego, że to np. lekarz.

Projekt ustawy o wyrobach medycznych, to pierwsza próba uregulowania rynku produktów, do których należą zarówno wózki inwalidzkie, tomografy komputerowe, jak i lizaki ''na gardło". Jak tłumaczy prof. Marcin Czech, były wiceminister zdrowia odpowiedzialny za politykę lekową, ustawa to pierwsza próba uporządkowania rynku wyrobów medycznych i zagwarantowania ich jakości - informuje Rzeczpospolita.

Nadzór nad kategoryzacją i monitorowaniem wyrobów medycznych ustawa powierza Urzędowi Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (URPL). Eliminuje też m.in. przypadki stosowania ich niezgodnie z przeznaczeniem czy instrukcją użycia (np. znane z przeszłości przypadki sterylizowania i ponownego użycia cewników jednorazowego użytku). Dostosowuje też polskie regulacje do przepisów prawa unijnego (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE).

W projekcie m.in. zrezygnowano z przepisów przewidujących odpowiedzialność karną za złamanie prawa na rzecz bardzo szerokiego katalogu kar pieniężnych. Niemalże każde naruszenie przepisów obu rozporządzeń unijnych oraz przepisów projektowanej ustawy może skutkować nałożeniem kary nawet do 5 mln zł.

Więcej: rp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.