Zaskakująca kampania społeczna dotycząca terapii niestandardowych w onkologii

Nowa kampania społeczna, którą zainicjowała Alivia - Fundacja Onkologiczna Osób Młodych, bazuje na przewrotnym haśle "Żeby pokonać raka, trzeba mieć dwie rzeczy: pieniądze i znajomości". Właśnie rozpoczęła się jej pierwsza odsłona poświęcona pieniądzom.

- Pieniądze są naszym najważniejszym orężem, ponieważ NFZ nie finansuje części najnowszych lub eksperymentalnych metod leczenia - dlatego wielu chorych nie może z nich skorzystać - mówi Agata Polińska z Fundacji Alivia, która w ramach swoich działań wspomaga chorych na nowotwory w zbieraniu środków na leczenie.

W ramach kampanii na ekranach kin, TV oraz na największych portalach w Polsce wyświetlany jest film przedstawiający trudną i wyczerpującą walkę świnki-skarbonki, symbolizującej pieniądze, z rakiem. - Świnka wygrywa symboliczną walkę - tak jak codziennie tysiące ludzi, dzięki często drogiemu leczeniu, mogą wygrać swoją walkę z rakiem - tłumaczą pomysłodawcy kampanii.

- Wiele osób myśli, że rak to już koniec. Wyrok. W kampanii chcemy powiedzieć, że to nie jest łatwa walka, ale można ją wygrać. Rzeczywistość jest brutalna. Taka też jest nasza kampania, ale jednocześnie jej przekaz jest bardzo pozytywny: zagrzewa do walki i daje nadzieję na zwycięstwo! Nie chcemy słodzić, wzbudzać litości czy wyciskać łez. Chcemy zachęcić do działania - mówi Aleksandra Jurkiewicz z agencji reklamowej DDB Warszawa.

W haśle przyświecającym kampanii Alivii obok pieniędzy równorzędne miejsce zajmują znajomości. Jest to swego rodzaju gra słów - podkreślają członkowie fundacji - znajomości oznaczają tu bowiem osoby, które "już przebrnęły przez gąszcz procedur i informacji, same przeszły cały proces leczenia, a teraz, dzieląc się wiedzą, mogą pomóc uratować komuś życie".

Lecznie w ramach tzw. chemioterapii niestandardowej jest możliwe po uzyskaniu zgody oddziału NFZ i konsultanta wojewódzkiego. Koszt takiej terapii może sięgać setek tysięcy złotych, dlatego zgody są wydawane po dokładnym przeanalizowaniu przypadku i możliwej do uzyskania skuteczności leczenia. Chorzy poddawani tzw. chemioterapiom niestandardowym zyskują - statystycznie licząc - kilka miesięcy życia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.