Zamiast do rzecznika - do sekcji skarg i wniosków, czyli gdzie może poskarżyć się pacjent

Od 2 lipca zadania i obowiązki rzeczników praw pacjenta w wojewódzkich oddziałach NFZ przejmą pracownicy sekcji skarg i wniosków w wydziałach spraw świadczeniobiorców.

Jak informuje resort zdrowia, głównym powodem zmian jest powołanie Rzecznika Praw Pacjenta w randze ministra. Zdaniem ministerstwa, niemożliwe stało się funkcjonowanie różnych, bo niepowiązanych ze sobą administracyjnie i organizacyjnie podmiotów o tej samej nazwie: Rzecznika Praw Pacjenta na szczeblu centralnym i rzeczników praw pacjenta w oddziałach NFZ. Ci podlegający Funduszowi przestają zatem od 1 lipca br. pełnić swoje funkcje. Nie oznacza to jednak, że pacjenci zostaną pozbawieni lokalnego organu, któremu mogą złożyć skargę lub zapytać o poradę w kwestii świadczeń zdrowotnych.

Zadania i obowiązki pełnione przez dotychczasowych rzeczników przejmą pracownicy sekcji skarg i wniosków departamentu spraw świadczeniobiorców w Centrali NFZ i wydziałach spraw świadczeniobiorców w wojewódzkich oddziałach Funduszu. Szczegółowe informacje na ten temat będzie można znaleźć na stronach internetowych oddziałów NFZ.

Pacjenci, których prawa zostały naruszone, mogą też kierować skargi do: Rzecznika Praw Pacjenta, kierownika ZOZ, w ktorym doszło do naruszenia praw pacjenta, Okręgowej Izby Lekarskiej (jeśli naruszenie jest spowodowane działalnością lekarza) lub do Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych (jeśli naruszenie jest spowodowane działalnością pielęgniarki lub położnej).

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH