Środowiska pro-choice ruszyły z kampanią o aborcji pod nazwą "Nie jesteś sama" Fot. archiwum

W sześciu miastach Polski ruszyła kampania billboardowa środowisk pro-choice pod hasłem "Nie jesteś sama". Akcja ma pokazać, że aborcja jest czymś powszechnym; to także odpowiedź na kontrowersyjne billboardy przeciwników aborcji - poinformowali w czwartek (1 lutego) organizatorzy.

Billboardy środowisk pro-choice (łącznie osiem sztuk) pojawiły się w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach. Grafika przedstawia trzy kobiety i jest opatrzona hasłem: "Statystycznie 1 z 3 twoich znajomych miała aborcję. Nie jesteś sama". Organizatorami kampanii są "Kobiety w Sieci" oraz "Aborcyjny Dream Team".

- Traktujemy tę kampanię przede wszystkim jako sygnał solidarności do wszystkich osób, które maja za sobą doświadczenie aborcji, mają za sobą doświadczenie zastanawiania się nad aborcją, mają też za sobą doświadczenie wspierania kogoś, kto być może podejmował taką decyzję. I dzisiaj zajmujemy taką przestrzeń symbolicznie. Pokazujemy, że aborcja jest powszechnym doświadczeniem - powiedziała w czwartek na briefingu prasowym Natalia Broniarczyk z "Aborcyjnego Dream Teamu".

Organizatorzy zaznaczyli, że kampania jest również odpowiedzią na "krwawe, kłamliwe i szokujące billboardy organizacji anti-choice". Ich zdaniem, takie plakaty stygmatyzują nie tylko kobiety, które decydują się na aborcję, ale również "przekłamują fakty, manipulują i wstrząsają".

Jak przekonują - powołując się na badanie CBOS z 2013 r. dotyczące doświadczeń aborcyjnych Polek - statystycznie 1 na 3 kobiety doświadczyła aborcji, ale boi się głośno o tym mówić.

"Mówienie o doświadczeniu aborcji jest kluczowe, żeby wreszcie zmienić język i sposób narracji. Chcemy rozpocząć publiczną debatę, której centralnym punktem jest pokazanie aborcji jako powszechnego doświadczenia" - podkreślili organizatorzy.

Jak zaznaczyli, billboardy #NieJesteśSama to "symboliczne zapełnienie przestrzeni prawdą na temat przerywania ciąży". "Wierzymy, że w ten sposób jesteśmy w stanie zmieniać negatywne przekonania o aborcji" - zadeklarowali.

Organizatorzy podkreślili, że chcą pozytywnego i prawdziwego przekazu oraz otwartych dyskusji na temat aborcji, a także akceptacji dla samodzielnych decyzji kobiet.

"My namawiamy do tego, żeby nie wstydzić się swojej aborcji, żeby traktować aborcję jako możliwość rozwiązania problemu niechcianej ciąży, który się przydarza po prostu. Jednym ze sposobów poradzenia sobie z niechcianą ciążą jest to, żeby ją przerwać. Można to zrobić, można tego nie zrobić i każda decyzja jest w porządku" - powiedziała Karolina Więckiewicz z "Aborcyjnego Dream Teamu".

Billboardy #NieJesteśSama będą wisiały w sześciu miastach Polski do końca lutego. Kampania jest finansowana ze zbiórki internetowej, podczas której organizatorom akcji udało się zgromadzić ponad 23 tys. zł. Pieniądze zostały przeznaczone na produkcję plakatów i wynajem billboardów. Organizatorzy zapowiadają, że kolejnym etapem akcji będzie pojawienie się billboardów na trasie do niemieckich i słowackich klinik wykonujących aborcję. Podobne akcje mają być prowadzone także w mniejszych miastach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.