Sejm powołał nową komisję stałą - ds. polityki senioralnej

Sejm powołał w piątek (9 maja) nową komisję stałą - ds. polityki senioralnej. Posłowie wprowadzili ponadto do regulaminu Sejmu zmianę, która umożliwi posłowi zasiadanie w trzech komisjach stałych, a nie - jak to było do tej pory - tylko w dwóch.

Zaproponowaną przez marszałek Ewę Kopacz nowelizację Regulaminu Sejmu poparło w piątkowym głosowaniu 414 posłów; 2 było przeciw. Nikt nie wstrzymał się od głosu.

Do zadań komisji ds. polityki senioralnej będą należały sprawy dotyczące różnych wymiarów życia osób starszych m.in. zdrowia i samodzielności, aktywności zawodowej osób 50+, aktywności edukacyjnej; społecznej i kulturalnej, wolontariatu, tzw. srebrnej gospodarki i relacji międzypokoleniowych.

W grudniu zeszłego roku rząd przyjął tzw. pakiet dla seniorów. Składają się na niego: założenia Długofalowej Polityki Senioralnej na lata 2014-2020, Program na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych 2014-2020 oraz założenia programu "Solidarność pokoleń - działania dla zwiększenia aktywności zawodowej osób w wieku 50+" - 2014-2020.

Nowelizacja Regulaminu Sejmu przewiduje ponadto wprowadzenie wyjątku od zasady, że poseł może być członkiem najwyżej dwóch komisji stałych. Prezydium Sejmu po zasięgnięciu opinii Konwentu Seniorów będzie mogło wyrazić zgodę na to, aby poseł był członkiem trzech komisji stałych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.