Dodał: - Tego nie sposób zrobić samemu. Wymaga zaangażowania całego środowiska: samorządowców, organizacji pacjenckich, świadczeniodawców. W zakresie szkoleń są przewidziane zagadnienia HTA, ale też racjonalizacja wytycznych klinicznych, jako że stanowią one podstawy w procesie leczenia.

Odbiorcą szkoleń są zatem samorządy, organizacje pacjenckie, kadra zarządzająca szpitalami, pracownicy tych placówek, decydenci odpowiadający za politykę regionalną i przedstawiciele administracji publicznej.

Głównym celem projektu jest poprawa efektywności systemu ochrony zdrowia w zakresie tworzenia samorządowych programów zdrowotnych i regionalnych strategii ochrony zdrowia, świadczeń finansowanych ze środków publicznych, ale też procesu taryfikacji i procesu terapeutycznego.

Dlatego w szkoleniu pojawią się elementy wiedzy w zakresie HTA (podejmowanie decyzji odnośnie alokacji środków w systemie ochrony zdrowia, włączanie się w proces refundacyjny, m.in. na etapie zgłaszania uwag do analiz weryfikacyjnych, publikowanych przez AOTMiT) i taryfikacji (metody gromadzenia i raportowania danych, jakość przekazywanych danych).

- W późniejszym czasie będziemy też realizować szkolenia w zakresie wytycznych klinicznych. Teraz przed wszystkim chcemy przekazać wiedzę na temat tego, jak programy są oceniane, co jest brane pod uwagę, jaka jest metodyka, ale też ma to działać w drugą stronę: chętnie dowiemy się, jaka jest perspektywa tych, co tworzą te programy - mówiła Katarzyna Jagodzińska - Kalinowska, dyrektor biura prezesa.

Aplikacja wykreuje dokument
Przedstawiciele AOTMiT zwrócili też uwagę na pacjentów. Udział w szkoleniach ma im umożliwić aktywne i świadome uczestnictwo w procesie refundacyjnym i pomóc zrozumieć kryteria, jakimi kieruje się decydent, podejmując decyzje refundacyjne, nie zawsze tylko w oparciu o finanse.

Szkolenia zaplanowane są w formie dwudniowych spotkań. Podczas pierwszego dnia podawana będzie wiedza teoretyczna, drugiego - zajęcia w formie warsztatów. Jedna osoba może uczestniczyć w różnych szkoleniach, nie ma też ograniczenia liczby osób z jednej instytucji biorących udział w zajęciach. Jedynym limitem jest liczba wszystkich uczestników szkolenia.

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.