Rusza infolinia dla zakażonych HIV. Pomogą sami nosiciele Dla osoby, która zmaga się z zakażeniem, tacy konsultanci są bardziej wiarygodni. Fot. archiwum (zdj. ilustracyjne)

W poniedziałek (2 stycznia) rusza infolinia dla osób zakażonych wirusem HIV i ich bliskich. Do końca roku telefonujący pod numer 800 14 14 23 mogą uzyskać informacje na temat przebiegu i terapii oraz profilaktyki zakażeń HIV. Informacji udzielać będą konsultanci, którzy sami są nosicielami wirusa.

Infolinia będzie czynna w poniedziałki i środy od godziny 16 do 19 oraz w piątki od 16 do 20 (z wyłączeniem dni świątecznych). Dzwoniący płaci tylko za pierwszy impuls. Po nim połączenie jest bezpłatne.

Projekt realizowany jest dzięki grantowi przyznanemu Fundacji Edukacji Społecznej w konkursie Pozytywnie Otwarci. Celem Programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Partnerami Programu są m.in. Prezydent m. st. Warszawy oraz Krajowe Centrum ds. AIDS.

Jak mówi Magdalena Ankiersztejn-Bartczak - prezes prowadzącej infolinię Fundacji Edukacji Społecznej, przy telefonach dyżurować będą osoby zakażone, "które z jednej strony są merytorycznie przygotowane do udzielania wsparcia, a z drugiej znają problem na własnej skórze".

- Dla osoby, która zmaga się z zakażeniem, tacy konsultanci są bardziej wiarygodni. Ludzie ci odbyli szkolenia na temat zakażenia HIV i mają duże doświadczenie w udzielaniu telefonicznego wsparcia. Czekamy na telefony zarówno od osób, które niedawno dowiedziały się o zakażeniu, jak i tych, które od wielu lat żyją z wirusem - wyjaśnia Ankiersztejn-Bartczak w przesłanym PAP komunikacie.

Z kolei koordynator programu Pozytywnie Otwarci Paweł Mierzejewski dodaje, że infolinia "to odpowiedź na potrzeby osób żyjących z HIV, które chcą porozmawiać o swoich problemach bezpośrednio z przygotowaną do tego osobą, lecz z różnych przyczyn nie mogą lub nie chcą zrobić tego twarzą w twarz".

- Kontakt z konsultantem nie może zastąpić wizyty u lekarza chorób zakaźnych, ale pozwala wesprzeć pacjenta w chwili zwątpienia. Rozmowa z dyżurującym pomaga odpowiedzialnie decydować o swoim zdrowiu i szybko dostarcza odpowiedzi na pytania, które nie mogą czekać - podkreślił Mierzejewski.

Organizatorzy projektu deklarują, że telefonującym przekazywane będą "rzetelne informacje na temat przebiegu i terapii zakażenia oraz profilaktyki". Wsparcie mają także dostać osoby dzwoniące "w sytuacjach kryzysowych związanych z zakażeniem, rozpoczęciem i kontynuacją leczenia".

- Głównymi odbiorcami projektu są osoby seropozytywne, jednak informacje, poradę i wsparcie mogą otrzymać także ich krewni lub przyjaciele, którzy chcą dowiedzieć się, jak skutecznie pomóc, gdy dostrzegają wątpliwości osób zakażonych związane z leczeniem albo moment przerwania terapii - wyjaśnia Fundacja Edukacji Społecznej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.